Jump to content

Welcome to GameNation
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. If you already have an account, login here - otherwise create an account for free today!
Photo

FTL: Faster Than Light

- - - - - Strategy Subset Games Survival RPG/Roguelike 2D FTL: Faster Than Light Indie

  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1
Motanul Biped

Motanul Biped

    Overly Attached Geek

  • Membru GameNation
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,167 posts

           FTL: Faster Than Light este un joc de strategie dezvoltat și publicat de către studioul independent Subset Games. A fost lansat în Septembrie 2012 și este disponibil pe Windows, Mac, Linux și iOS.

 

FXdjEJl.jpgkTIQ7KN.png

 

           Jocul îmbină elemente roguelike cu strategia, micromanagement-ul și propriile sale elemente definitorii și reușește să ne ofere astfel o experiență unică. În FTL: Faster Than Light suntem liberi să controlăm soarta unei nave spațiale care este urmărită de inamici.

 

           Povestea nu este cu nimic ieșită din comun și nici nu trebuie să fie, jocul de altfel reușind să ne mănânce cu succes timpul fără să ne ofere o poveste incredibilă. În joc reprezentăm o navă a Federației Galactice care trebuie să transporte niște informații esențiale victoriei facțiunii pe care o reprezentăm. Misiunea noastră este să transportăm aceste informații către flota Federației, flotă ce se află la 8 sectoare distanță de zona în care suntem inițial plasați.

 

F3NP0zi.jpgGmfE3fL.jpg

 

           Nimic special și chiar banal dar poveste are un rol bine definit, nu atât de mult în atmosfera jocului cât în limitarea progresiei noastre. Lumea care ne este pusă la dispoziție, lumea pe care putem să o explorăm este împărțită în sectoare. Fiecare sector are mai mult zone pe care putem să le exploram iar ca să progresăm în următorul sector trebuie să ajungem înainte de toate la o zonă marcată pe hartă. Abia dintr-o astfel de zonă putem să plecăm spre alte sectoare.

 

9lrVEwa.jpghra19xQ.jpgcnUww30.jpggiIAAXX.jpg

 

           Bine, bine, dar ce legătură are acest lucru cu progresia sau cu rebelii? Ei bine, pe lângă surprizele pe care o să le întâlnim în fiecare zona pe care o să o explorăm, știm în mod sigur că dacă o să pierdem mult timp într-un sector, flota rebelilor o să ne prindă din urmă iar șansele noastre de supraviețuire or să fie minime. Ca atare, jocul este conceput astfel încât să ne fie imposibil să explorăm fiecare colțișor din fiecare sector pe care îl vizităm.

 

           Fiind la origini un roguelike, sectoarele, evenimentele și modul în care sunt aranjate zonele cât și ceea ce conțin sunt cât se poate de aleatorii. Putem că în primul joc să murim încă din primele zone deoarece am dat peste câteva evenimente nefericite sau putem să întâlnim doar nave abandonate, nave pe care o să le dezbrăcăm de eventualele resurse.

 

ymSohXj.jpgUduXUYO.jpgQK5VDFl.jpgRZhdBaj.jpg

 

           De asemenea, pe lângă deciziile legate de zonele dintr-un anumit sector avem și deciziile legate de sectoarele următoare, și, similar cu zonele ce le conțin, și în aceste situații ne este imposibil să le explorăm pe toate. Jocul ne oferă libertatea să ne alegem sectorul pe care o să îl explorăm dar ne este imposibil să ne întoarcem, progresia fiind asemănătoare cu un arbore plin cu noduri. Sectoarele ce ne sunt puse la dispoziție sunt de 3 tipuri: Civilian, Hostile și Nebula. Fiecare are proprietăți și caracteristici distincte. În sectoarele Civile de exemplu, avem șanse mai mari să dăm peste noi membri de echipaj, peste stații de alimentare și peste magazine. În partea opusă se situează sectoarele Ostile unde reciproca este valabilă. Sectoarele de tip Nebula sunt oarecum la mijloc, neștiind cu siguranță ce o să întâlnim. De asemenea, în aceste sectoare ne sunt dezactivați senzorii și nu avem vizibilitate în nava.

 

           Revenind la progresie, pe lângă avansarea propriu zisă către obiectiv prin numeroasele sectoare avem la dispoziție și o varietate relativ mare de metode. În primul rând, putem să îmbunătățim sistemele navei (Aceste sisteme sunt un fel de module, fiecare ocupând un anumit rol. Avem de exemplu un sistem pentru scuturi, un sistem pentru arme, un sistem pentru infirmerie, un sistem pentru motoare, un sistem pentru drone, ș.a.m.d.) folosind principala monedă din joc (Scrap), monedă ce avem șansă să o găsim în aproape orice situație, fie în urma unui atac asupra unei stații neajutorate, fie ca tribut în urma unei tentative a inamicului de a se preda, fie în urma explorării unui anumit asteroid. Fiecare nivel al unui sistem ne oferă avantaje (dodge, rată de încărcare a armelor, rata de încărcare a scuturilor și numărul acestora, ș.a.m.d.). În același timp, cu fiecare nivel crește și consumul de energie și suntem nevoiți fie să îmbunătățim reactorul navei (care de asemenea costă Scrap) fie să ajustăm în timpul luptei ce module vrem să activăm. Da, putem să distribuim cum dorim energia reactorului. Putem de exemplu să scoatem din funcțiune motoarele astfel încât să avem suficientă energie pentru a folosi o rază laser ce tocmai am cumpărat-o.

 

           Pe lângă îmbunătățirea sistemelor, putem să progresăm și prin echipaj. Avem control total asupra echipajului iar fiecare membru poate să repare nava sau să utilizeze un anumit sistem. Fiecare membru de asemenea are abilități/skilluri ce vor crește pe măsură ce o membrul respectiv o să folosească un anumit sistem, sau o să repare breșele din fuzelajul navei sau chiar să se lupte. Fiecare nivel al unei abilități oferă anumite bonusuri (de exemplu un experimentat al sistemului de scuturi o să ofere un bonus la rata de încărcare a acestora). Membri pot să aibă mai multe skilluri de nivel mai mare simultan dar de asemenea pot să moară destul de ușor, fie în urma unor evenimente neprevăzut atunci când explorăm noi zone (pot de exemplu să se îmbolnăvească și să moară atunci când explorează o stație abandonată) fie în urma atacurilor asupra navei tale.

Avem posibilitatea de a adăuga module noi pe parcursul jocului (cumpărându-le sau găsindu-le în diverse circumstanțe). Înainte de a ne avânta în bătăliile stelare suntem puși în fața unei decizii destul de importante: Alegerea navei

 

           Într-adevăr, în joc este prezent și un alt elemente central jocurilor roguelike și anume, permadeath-ul. Odată ce am murit, tot progresul nostru a dispărut, nava, împreună cu tot echipajul, cu toate sistemele și cu toate armele pe care le-am acumulat pe parcursul jocului. Totuși, îndeplinind anumite obiective generale, care nu au legătură directă cu povestea jocului, suntem capabili să deblocăm noi nave și noi configurații. Pentru început avem o singură navă și o singură configurație (numărul, tipul și modul în care sunt aranjate sistemele navei). Pe măsură ce jucăm și murim, și murim, și murim și îndeplinim astfel de obiective o să deblocăm toate navele și toate configurațiile. Deci, chiar și cu permadeath tot avem o modalitate de a progresa, o modalitate prin care să nu ștergem jocul imediat după ce murim, un mic truc prin care putem să ne simțim mai bine.

Sistemul de luptă este destul de interesant iar jocul este plin, cum am și amintit de câteva ori, de micromanagement. Pe lângă faptul că trebuie să distribuim cu grijă energia și echipajul între diferitele sisteme, trebuie să ne sincronizăm și atacurile asupra inamicilor. Putem să țintim sistemele navelor adverse și chiar și echipajul. Putem să ne sincronizăm armele pentru un efect mai puternic (putem de exemplu să folosim laserul cu trei focuri pentru a distruge scuturile inamicului iar apoi să folosim raza laser pentru a face pagube mari – atunci când scuturile sunt activate, armele cu raze nu fac damage – de fapt pentru fiecare scut al inamicului damage-ul acestora scade cu un punct. Desigur, inamicii în majoritatea cazurilor au mai mult de un scut iar primele arme cu laser nu o să facă pagube prea mari dacă nu le sincronizăm cu celelalte arme).

 

           Clip Gameplay :

 

           

 

           Jocul are mult, mult prea multe mecanici legate de sisteme și opțiuni încât mi-ar mai lua încă 5 pagini să le descriu. Chiar dacă pare simplist la suprafață vă asigur că este bine gândit și că este foarte complex, atât în conținut cât și în deciziile pe care le putem face. Avem oportunitatea de a alege să ajutăm sau să ignorăm un strigăt de ajutor. Totuși, asta nu înseamnă neapărat că există o decizie “bună” sau “rea” iar deciziile care le putem privi ca fiind bune pot să aibă consecințe opuse. Această linie între bine și rău care nu este atent marcată cât și numeroasele întâmplări și evenimente aleatorii fac ca jocul să ne ofere o experiență plăcută.

 

           Din punct de vedere al graficii și al sunetului nu am ce să comentez prea mult, este la latitudinea voastră. Eu am găsit atât grafica cât și sunetul ca fiind decente.

FTL:Faster Than Light este un joc numai bun pentru a vă omorî timpul iar dacă sunteți amatori ai genului atunci cu siguranță nu o să vă dezamăgească. Cum am mai spus, principalele puncte forte ale jocului sunt reprezentate de elementele roguelike, de deciziile pe care le putem face și de multitudinea de evenimente aleatorii prezente în joc. Nu de puține ori o să fim puși în situația de a alege răul cel mai mic, fie în luptă fie în timp ce explorăm sectorul. Îl găsiți pe Steam la prețul de 10 euro.


Edited by Motanul Biped, 05 October 2014 - 08:37 PM.

  • bunny likes this

#2
Silviu Manastire

Silviu Manastire

    The Newcomer

  • Membru GameNation
  • PipPip
  • 15 posts

Sa ma stergi de pe skype de la prieteni.


  • KenVelo likes this





Also tagged with one or more of these keywords: Strategy, Subset Games, Survival, RPG/Roguelike, 2D, FTL: Faster Than Light, Indie