Divinity : Original Sin Walkthrough (II) - GameNation

Jul
29

Divinity : Original Sin Walkthrough (II)

3. Skilluri, scrolluri și efecte

Skillurile

               Spre deosebire de celelalte atribute, talente și abilități, skillurile reprezintă atacuri / buffuri / vrăji / ș.a.m.d. pe care putem să le folosim atât în timpul luptelor cât și în afara acestora. Toate skillurile costă AP (Action Points) iar acest cost poate să varieze în funcție de nivelul abilității noastre care vizează categoria din care face parte skillul pe care urmează să îl folosim (cum am menționat și în secțiunea anterioară, fiecărei categorii de skilluri îi corespunde o abilitate specifică).

               Fiecare skill are anumite cerințe pe care trebuie să le îndeplinim înainte de a le utiliza eficient. O primă cerință este reprezentată de nivelul caracterului nostru, cerință fără de care noi nu putem să învățăm skillul respectiv. Dacă avem totuși nivelul necesar skillului, este posibil să ne lovim de alte probleme. Fiecare punct investit în abilitatea specifică unei categorii de skilluri ne crește cu 2 numărul maxim de skilluri pe care putem să le învățăm, skilluri specifice acelei categorii. Pe lângă acest lucru, ne crește și nivelul maxim al skillurilor pe care putem să le învățăm. De exemplu, cu toate că avem la caracterul nostru nivelul necesar pentru a putea să învățăm un skill nou (și nu avem sloturile pentru skillurile din respectiva categorie ocupate), tot nu o să putem să învățăm skillul dacă acesta are un nivel mult prea mare iar noi nu am investit deloc puncte în abilitatea specifică lui. Da, skillurile au nivele individuale iar cu cât sunt mai mari cu atât avem nevoie de mai multe puncte investite în abilitatea specifică categoriei lor.

  • Nu o să putem să învățăm și să folosim eficient un skill pyrokinetic de level 12 dacă noi am investit doar un singur punct  în abilitatea respectivă (și asta cu toate că îndeplinim celelalte cerințe – nivel caracter și sloturi disponibile). Dacă încercăm totuși să facem acest lucru o să primim un penalty major de fiecare dată când o să încercăm să folosim skillul respectiv : acesta o să coste cu două puncte de acțiune mai mult pentru fiecare punct de abilitate pe care nu îl avem investit astfel încât să acopere nivelul skillului pe care încercăm să îl folosim.
  • La primul punct investit într-o abilitate specifică unei categorii de skilluri o să primim 3 sloturi pentru skillurile din respectiva categorie. De asemenea, nivelul maxim al skillurilor pe care putem să le învățăm este 4. Deci putem să învățăm maxim 3 skilluri iar skillurile nu pot să nu fie mai mari de level 4. Cu fiecare punct investit în respectiva abilitate numărul maxim de skilluri pe care putem să le învățăm o să crească cu 2 iar nivelul maxim al skillurilor pe care putem să le învățăm, cu 4. Totuși, la 5 puncte investite într-o abilitate putem să învățăm un număr nelimitat de skilluri de până la nivelul 20. 
  • Putem cu ușurință să învățăm skilluri noi folosindu-ne de skill books. Atenție, după ce am folosit un astfel de item pentru a învăța un nou skill, acesta dispare. Cu toate că putem să “uităm” cu ușurință skillurile pentru a face loc la altele noi, nu ar trebui să facem acest lucru în mod regulat ci să încercăm să plănuim dezvoltarea caracterului nostru încă de la început. Skill Book-urile sunt iteme destul de rare și nu stim când am putea să mai găsim același skill pe care tocmai ce l-am șters pentru a face loc la altceva.

               Fiecare categorie de skilluri are unul sau mai multe atribute de care depinde și în funcție de care suntem penalizați sau răsplătiți. Pentru fiecare punct sub cerința skillului suntem penalizți cu o scădere de -10% a eficienței skillului (fie că este buff, generază suprafețe sau face damage).

               Pentru fiecare punct peste cerința skillului suntem răsplătiți cu o creștere a eficienței skillului respectiv de +5%.

0IpkUn1.jpg

 

Man-at-Arms ( atribut relevant : Strength )

8q0qrsz.pngFb0zZl5.pngeGTsNDo.pngvqYBszl.png67AOrRs.png0OvqDLr.pngUEVEQbm.pngtf1iVmm.pngvpO0qyV.png6hxxnJv.pngCb2hrfi.pngtWN9Uli.pngImTxdNZ.pngXVkVFF3.pngdWJBMWl.pngOyGP6Uo.pngbVyB4y4.png0XIGcuZ.pngWRty3dH.pngdB65MOd.png

 

Expert Marksman ( atribut relevant : Dexterity )

TBhmI9H.png2zow3Xi.pngpaERHAz.pngzeElDxA.pnghBCMcAR.pngfm1YV2C.png9tIgQy0.png85jmBy1.pngsSI25q0.pngY97LIBe.png2i6gaSW.png9q4yN3Z.pngpRF3cXf.pngPS4N01C.png

 

Witchcraft ( atribut relevant : Intelligence )

Himjvnc.pngxeVLdNQ.png3kkxkzo.pngahvd7Di.pngLQNnwFO.pngDh4ELF6.pnggeAhiPr.pngmN2afzJ.pngsHYoqEC.png2Z1evc3.pngjWyEEZi.pngeK0WzCr.pngqNh0ma4.pngJ6lw5DF.pngPPvsdy2.pngpO1ct6D.pngadDSEov.pngnFokkvF.png

 

Pyrokinetic ( atribut relevant : Intelligence )

GvaLeO2.pngvx1tTWx.pngmxGGCxv.pngw4TKsYr.png0g3Ogsh.pngxFDrCWV.png8WXToGg.pngQx4XT6h.pngseH58fS.pngRrherb7.pnghOAV759.pngrupISjB.png7XvH0CN.pngi47syfx.pnghxBrQVe.pngSYVgxq6.pngkoej3Hs.pngqXAj8pI.png

 

Scoundrel ( atribut relevant : Dexterity )

hYQ18Bn.pngoDyhK0c.pngze7j2Zd.pngnkC3sif.png0gm0VDu.pngP0pMInR.pngfEGMFQd.pngFlU6ZE1.pngSukvFh2.pngPGYLc4a.pngn0o8X0B.png857PfV3.pngfQ6Q3oa.png

 

About Motanul Biped