Divinity : Original Sin Walkthrough - GameNation

Jul
24

Divinity : Original Sin Walkthrough

1.    O scurtă introducere

               În acest ghid / walkthrough al Divinity : Original Sin am să încerc să parcurg pas cu pas jocul încercând să vă prezint trucuri, secrete, mecanici cât și cele mai bune alegeri pe care le puteți face în acesta. Nu or să existe spoilere la începutul ghidului iar “povestea” o să fie dezvăluită treptat, deci nu trebuie să vă faceți griji în această privință.

               Totuși, înainte de a intra și a povestea propriu zisă aș vrea să vă prezint câteva elemente principale ale jocului, trucuri și în general lucruri care o să vă facă viața mai ușoară și o să vă ofere o experiență de joc mai plăcută.

               Probabil printre primele lucruri cu care o să intrați în contact vor fi următoarele 4 elemente :

Sh7BPsh.jpg

               De asemenea printre primele lucruri pe care trebuie să le învățați este modul în care reacționează aceste 4 elemente între ele. Fie că este vorba despre vrăji, fie că este vorba despre mediu sau fie că este vorba despre inamici, cele 4 elemente sunt atotprezente.

               Sunt o mulțime de combinații între vrăji sau între elemente dar am să le enumăr pe cele principale.

Focul :

 Se poate combina cu ulei (Oil – se regăsește în mediu în formă liberă, în diverse butoaie sau se poate crea cu ajutorul vrăjilor specifice elementului Pământ) creând explozii ( de la butoaie) sau zone mai mari de foc (de la cel aflat în formă liberă sau provenit din vrăji).

– Se poate combina cu norii de otravă (creează explozie) sau cu pământul otrăvit (creează zone cu foc). Norii de otravă și zonele cu pământ otrăvit sunt de asemenea create de către vrăji specifice elementului Pământ dar se găsesc și în lumea din joc.

– Este evident vulnerabil împotriva Apei, în urma interacțiunii dintre cele două rezultând vaporii de apă.

– În general este considerat ca fiind un element ofensiv.

Apa :

  Se poate combina cu Aerul (mai exact cu vrăjile sau obiectele specifice acestui element) creând gheață (dar de obicei o să folosim această combinație pentru a îngheța inamicii).

– Este elementul perfect pentru a lupta împotriva inamicilor sau zonelor bazate pe Foc.

– Este vulnerabil împotriva Aerului.

– În general este considerat ca fiind un element de suport (este reprezentat de multe vrăji prin care putem schimba cu ușurință peisajul cât și de vrăji de heal).

Aerul :

–  Se poate combina cu vaporii de apă sau cu apa aflată în stare liberă ( putem să le electrifiem cu ajutorul unor vrăji specifice Aerului ).

– Este vulnerabil împotriva Pământului.

– Este considerat un element atât ofensiv cât și de suport.

Pământul :

Se poate combina cu Focul (am detaliat la Foc cum interacționează cele două).

– Este vulnerabil împotriva Aerului.

– Este considerat un element defensiv cât și de suport.

vKLr67n.jpg

Două sfaturi importante  :

  •  Nu folosiți niciodată un element pentru a ataca un inamic care se bazează pe același element. Făcând asta o să reușiți doar să vindecați inamicul respectiv. De exemplu dacă o să folosiți o vrajă de foc pe un Fire Elemental nu o să îi faceți nici 5 dmg ci doar o să îl ajutați. Întotdeauna folosiți elemente opuse !
  •  Salvați des ! Tastele F5  quick save) și F8 (quick load) trebuie să fie cei mai buni prieteni. Salvați cu încredere și salvați periodic, înainte fiecărei lupte și înaintea fiecărei decizii (majoritatea sunt permanente și au efecte diferite și posibil neplăcute).

 

2. Crearea celor două caractere, atribute, abilități și talente

La acest pas trebuie să avem în vedere mai multe aspecte, unele importante și unele mai puțin importante.

  •   Clasa pe care o alegem la început este puțin importantă și este relevantă doar față de echipamentul cu care începem (echipament pe care oricum o să îl schimbăm după primele câteva zeci de minute de joc) și categoria de skilluri pe care o avem învățată (și deci din care putem să ne alegem skillurile inițiale).
  •   Chiar dacă dispunem de setări predefinite la cele 11 clase (Ranger, Rogue, Fighter, Knight, Shadowblade, Wayfarer, Wizard, Witch, Battlemage, Enchanter și Cleric) putem să le schimbăm atât atributele, abilitățile, talentele cât și skillurile cu care încep. Ca atare, clasa nu este un element chiar atât de important dacă decidem să ne customizăm personal caracterele (și ar trebui).

               Dacă decidem să ne customizăm caracterele atunci o să putem să realocăm 5 puncte pentru abilități, 2 pentru talente și 5 pentru atribute.

z5ynqzU.jpg3zGdBak.jpgu4OSpim.jpg

 

Atributele disponibile și efectele acestora

IjRvR9f.jpg

 

Strength ( 1 punct ) :

  •  Crește cu 6 punctajul ofensiv ( offense rating ) atunci când folosim arme care se bazează pe acest atribut.​ 
  •  Îmbunătățește skillurile din categoria Man-at-Arms
  •  Mărește greutatea maximă pe care o putem căra cu 20.

Dexterity ( 1 punct ) :

  •   Crește cu 5 punctajul defensiv ( defense rating ).
  •   Crește cu 6 punctajul ofensiv atunci când folosim arme care se bazează pe acest atribut.
  •   Îmbunătățește skillurile din categoriile Expert Marksman și Scoundrel.

Intelligence (1 punct) :

  •   Crește cu 6 punctajul ofesiv atunci când folosim arme care se bazează pe acest atribut.
  •   La fiecare 2 puncte după 4 intelligence se reduce cooldown-ul la vrăji ( baza este 5, deci primim acest bonus atunci când atingem 6 puncte de intelligence ).
  •   Îmbunătățește skillurile bazate pe elemente (Pyrokinetic, Hydrosophist, Geomancer, Aerotheurge) cât și cele care fac parte din categoria Witchcraft.

Constitution (1 punct) :

  •   Crește cu 10 puncte HP-ul (Vitality).
  •   Mărește cu 1 punct numărul maxim de puncte de acțiune (Action Points).

Speed (1 punct) :

  •   Mărește cu 0.1 puncte atributul Movement
  •   Mărește cu 0.5 puncte numărul de puncte de acțiune (Action Points) cu care începem atunci când intrăm în luptă.
  •   Mărește cu 0.5 puncte numărul de puncte de acțiune (Action Points) pe care le primim la începutul unei ture.
  •   Mărește cu 0.5 puncte atributul Initiative.

Perception (1 punct) :

  •   Mărește cu 0.5 puncte atributul Initiative.
  •   Mărește cu 1 punct atributul Hearing.
  •   Mărește cu 0.5 puncte numărul de puncte de acțiune (Action Points) cu care începem atunci când intrăm în luptă.
  •   Mărește precizia (Accuracy) atunci când folosim arme pentru distanță (Ranged).
  •   Mărește șansa de a detecta capcane (unele capcane necesită un grad mai mare de percepție pentru a putea fi detectate).
  •   Mărește cu 2 procente șansa de lovituri critice (+2% Critical Chance).

 

Sight, Hearing, Movement, Initiative sunt tot atribute doar că nu pot să fie influențate direct (prin atribuire directă de puncte) ci indirect prin celelalte atribute sau prin abilități, talente și echipament.

Sight : Influențează distanța maximă la care poate vedea caracterul nostru cât și viteza cu care detectează inamicii.

Hearing : Influențează viteza cu care caracterul nostru aude inamicii din împrejurimi.

Movement : Influențează distanța pe care caracterul nostru o poate parcurge folosind un punct de acțiune ( Action Point ).

Initiative : Influențează ordinea în care o să poți controla caracterul respectiv ( în timpul luptei – cei care au Initiative mai mare intră primii în luptă ).

 

Abilitățile

NL35xzh.jpg

Acestea se grupează sub 6 categorii : Weapons, Defence, Skill, Personality, Craftsmanship, Nasty Deeds.

1.     Weapons

  •         Bow – +10% bonus damage.  
  •         Crossbow – +10% bonus damage.  
  •         Single-handed – +10% bonus damage – daggers, axes, maces, swords.
  •         Two-handed – +10% bonus damage – axes, spears, staffs, swords. 

2.     Defence

  •         Armour Specialist – mărește cu 5% punctajul armurii – armor rating – și scade cu 20% penalty-ul legat de movement.
  •         Body Building – Mărește șansa de a rezista statusurilor de natura fizică – burning, cripple, blinded, knocked down, weak, infected, dieseased. 
  •         Shield Specialist – Mărește cu 5% șansa de a bloca atunci când avem echipat un scut. 
  •         Willpower – Mărește șansa de a rezista statusurilor de natura magică – frozen, cursed, slowed, charmed, stunned, petrified.

​ 3.     Skill ( skillurile or să fie detaliate în secțiunea următoare )

  •       Aerotheurge – Crește numărul de skilluri pe care putem să le folosim ( din această categorie ) cât și numărul de puncte de acțiune ( Action Points ) necesare pentru a utiliza skillurile de nivel înalt. După nivelul 1, numărul maxim de skilluri pe care putem să le învățăm crește cu 2.
  •       Expert Marksman – Crește numărul de skilluri pe care putem să le folosim ( din această categorie ) cât și numărul de puncte de acțiune ( Action Points ) necesare pentru a utiliza skillurile de nivel înalt. După nivelul 1, numărul maxim de skilluri pe care putem să le învățăm crește cu 2.
  •       Geomancer – Crește numărul de skilluri pe care putem să le folosim ( din această categorie ) cât și numărul de puncte de acțiune ( Action Points ) necesare pentru a utiliza skillurile de nivel înalt. După nivelul 1, numărul maxim de skilluri pe care putem să le învățăm crește cu 2.
  •       Hydrosophist – Crește numărul de skilluri pe care putem să le folosim ( din această categorie ) cât și numărul de puncte de acțiune ( Action Points ) necesare pentru a utiliza skillurile de nivel înalt. După nivelul 1, numărul maxim de skilluri pe care putem să le învățăm crește cu 2.
  •       Man-at-Arms – Crește numărul de skilluri pe care putem să le folosim ( din această categorie ) cât și numărul de puncte de acțiune ( Action Points ) necesare pentru a utiliza skillurile de nivel înalt. După nivelul 1, numărul maxim de skilluri pe care putem să le învățăm crește cu 2.
  •       Pyrokinetic – Crește numărul de skilluri pe care putem să le folosim ( din această categorie ) cât și numărul de puncte de acțiune ( Action Points ) necesare pentru a utiliza skillurile de nivel înalt. După nivelul 1, numărul maxim de skilluri pe care putem să le învățăm crește cu 2.
  •       Scoundrel – Crește numărul de skilluri pe care putem să le folosim ( din această categorie ) cât și numărul de puncte de acțiune ( Action Points ) necesare pentru a utiliza skillurile de nivel înalt. După nivelul 1, numărul maxim de skilluri pe care putem să le învățăm crește cu 2.
  •       Witchcraft – Crește numărul de skilluri pe care putem să le folosim ( din această categorie ) cât și numărul de puncte de acțiune ( Action Points ) necesare pentru a utiliza skillurile de nivel înalt. După nivelul 1, numărul maxim de skilluri pe care putem să le învățăm crește cu 2.

4.     Personality

  •        Bartering – Îmbunătățește prețurile atunci când vindem sau cumpărăm ceva.
  •        Charism – Îmbunătățește impresia pe care o facem atunci când cunoaștem personaje noi cât și punctele pe care le câștigăm la jocul Rock, Paper, Scissors atunci când încercăm să convingem pe cineva (alegând dintre Charm, Intimidate și Reasoning).
  •        Leadership – Oferă multe bonusuri în funcție de nivel (damage și Initiative).
  •        Lucky Charm – Mărește șansa de a găsi iteme extra atunci când deschidem cufăre sau alte containere.

5.     Craftsmanship

  •        Blacksmithing – Ne oferă posibilitatea de a ne repara singuri itemele. Cu cât investim mai multe puncte cu atât o să reparăm mai rapid. Este de asemenea o abilitate necesară dacă vrem să ne creăm propriile arme și armuri (sau dacă vrem să le îmbunătățim pe cele curente.
  •         Crafting – Determină nivelul maxim al itemelor pe care le putem crea cât și viteza cu care putem să facem acest lucru.
  •         Loremaster – Ne ajută în identificarea itemelor cât și în adunarea de cât mai multe informații despre inamici.
  •         Telekinesis – Ne ofera posibilitatea de a muta telepatic itemele și obiectele din jur. Cu cât rangul acestei abilități este mai mare cu atât crește raza în care putem să mutăm itemele cât și greutatea pe care pot să o aibă aceastea. 

6.     Nasty Deeds

  •         Lockpicking – Ne oferă posibilitatea de a sparge încuietorile închise de la uși sau cufăre cu ajutorul unor unelte speciale (lockpicks). Cu cât rangul acestei abilități este mai mare cu atât complexitatea încuietorilor pe care le putem sparge crește.
  •         Pickpocketing – Ne oferă posibilitatea de a fura iteme de la alte persoanje din joc. Un rang mai mare ne îmbunătățește șansa de succes cât și numărul de iteme pe care putem să le furăm.
  •         Sneaking – Cu cât rangul acestei abilități este mai mare cu atât o să avem o șansă mai mare de a ne furișa cu success. De asemenea, fiecare punct scade numărul de puncte de acțiune necesare pentru a intra în Sneaking Mode și ne îmbunătățește și viteza cu care ne deplasăm în acest mod.

 

               Traiturile sunt numeroase dar am să le explic în timp ce vom parcurge jocul, atunci când se vor ivi oportunități de a le căpăta (traiturile le putem obține doar în urma dialogurilor sau a interacțiunilor cu alte personaje).

               Ce este important în crearea caracterelor este diferențierea celor două. Nu vrem să avem două caractere care să se specializeze în exact aceleași arii. Nu, vrem două caractere diferite dar care în același timp să aibă și o sinergie bună. Indiferent de cum vrem să abordăm customizarea celor două caractere, sunt câteva abilități de care trebuie să stăm departe :

  •         Lockpicking – Este în mare parte inutil, avem nevoie de iteme speciale, limitate și rare (lockpicks) pentru a putea să folosim acest skill. Aceste iteme dispar după o singură utilizare iar încuietorile care nu se pot sparge cu forța sunt aproape inexistente. Pentru acele puține cufăre care nu se pot sparge sau pentru care nu o să găsim o cheie, există vrăji speciale prin care le putem deschide. Mai multe despre acestea în secțiunea următoare.
  •         Telekinesis – Putem să mutăm obiecte și fără această abilitate iar faptul că le putem muta de la o distanță cu 2 cm mai mare nu ne ajută în prea multe situații. Nu investiți puncte aici.
  •         Pickpocketing – În mare majoritate a timpului nu o să avem probleme cu banii iar toate itemele pe care putem să le furăm de la NPC-uri putem să le și cumpărăm. Chiar dacă ne aflăm într-o situația în care nu prea avem bani putem cu ușurință să furmă obiecte valoroase din orașe sau din locuințele NPC-urilor ( și putem să facem acest lucru fără să investim în această abilitate ). Ca atare, este destul de inutilă și nu se merită să invetim puncte prețioase în ea.

 

               De asemenea, încercați să vă specializați doar pe o categorie de arme, maxim două, nu pe mai multe. Altceva la care trebuie să aveți grijă este opțiunea de AI a caracterelor voastre. Dacă nu este selectată asta înseamnă că voi luați deciziile în dialogurile cu alte personaje. Recomand să lăsați setat la “No AI” deoarece în urma discuțiilor căpătați talente și este bine să vi le puteți alege singuri, nu AI-ul care răspunde destul de aleatoriu.

               După câteva zeci de minute în joc o să întâlniți alte două personaje pe care puteți să le recrutați (deci în total o să puteți să controlați 4 caractere). Combinații solide de caractere de început sunt : Wizard + Ranger, Knight + Wizard, Cleric + Ranger, Wizard + Wizard.

               Eu vă recomand să mergeți pe Wizard + Ranger, conține atât o clasă care se descurcă excelent la începutul jocului (Wizard) cât și una care se descurcă bine la sfârșit  (Ranger). În general vrăjitorii o să pară puțin cam prea puternici la începutul jocului deoarece au mult CC dar și multe vrăji care sunt AOE. Totuși, cu timpul o să observați că puterea acestora începe să scadă cu cât avansați în joc iar caracterele bazate pe dexterity sau strength vor începe să facă pagubele cele mai serioase (ultimii depind foarte mult de echipament pe când vrăjitorii, nu prea). Ca prime skilluri la Wizard vă recomand să luați Summonul de la Geomancer, Flare, și Midnight Oil. Sunt probabil cele mai bune skilluri cu care puteți începe jocul ca Wizard. Pe Ranger nu este nevoie să schimbați nimic, sunt foarte bune cele default.

About Motanul Biped