Battlefield 4 Player Appreciation Month: probleme şi necazuri - GameNation

Feb
28

Battlefield 4 Player Appreciation Month: probleme şi necazuri

               Pentru luna februarie, DICE a pregătit o serie de evenimente şi bonusuri menite să răsplătească jucătorii pentru răbdarea arătată de la lansarea Battlefield 4. Toate jocurile din serie s-au lansat cu probleme, însă circul BF4 continuă încă din octombrie 2013. În decembrie, DICE a oprit temporar dezvoltarea altor proiecte pentru a se concentra pe rezolvarea problemelor. Datorită acestei măsuri, expansionul Second Assault a ajuns pe Xbox 360, Playstation şi PC la două luni după lansarea pe Xbox One…

               Am ignorat BF4 cîteva săptămîni bune după Crăciun, în speranţa că mai tîrziu va fi reparat. Cu ocazia Player Appreciation Month am reînceput să joc. Sincer, nu mă simt prea apreciat… Ba mai rău, pentru mine problemele au devenit mai grave. Este oarecum amuzant: cea mai bună experienţă am avut-o în beta. De atunci, tot în jos!

Cam aşa se prezintă Battlefield 4 în toiul acestui eveniment:

–          Bug-uri mărunte la tot pasul, de la epave de elicoptere blocate în aer la drunken camera (care era prezentă şi în BF3!) sau spawning fix peste o grenadă armată.

–          Sunetul încă dispare des. Pe aproape fiecare hartă s-a întîmplat să rămîn doar cu zgomotul de fundal. De obicei problema dispare dacă schimb serverul. Încă nu am reuşit să termin o rundă fără să rămîn surd pe Golmud Railway. Dacă problemele s-ar face simţite la începutul rundei, n-ar fi chiar mare lucru. Cînd sunetul pică după 20 de minute excelente de Conquest Large, doare. A juca fără audio este aproape imposibil, iar părăsind jocul îţi anulezi progresul.

–          Că tot veni vorba de progres – crash-urile sunt la ordinea zilei. Cu cît sunt mai aproape de sfîrşitul unui meci, cu atît e mai mare suspansul. Oare voi reuşi să-mi păstrez punctele sau crapă serverul din nou? Am deblocat un Magnifier pentru SCAR-H de cinci ori săptămîna trecută, pentru că jocul tot murea înainte să-mi salveze progresul.

–          Battlefield 4 nu are probleme numai in-game. Battlelog a luat-o şi el razna. Pur şi simplu realitatea din joc nu se reflectă în Battlelog: statistici aiurea, zile întregi de joc omise, pagini care refuză să se încarce… Pe lîngă toate acestea, de multe ori jocul încă refuză să se conecteze la server „la prima cheie”.

–          Vehiculele au şi ele probleme. Mai nou, nu am sunet în primele cîteva secunde după ce intru în ele. În prima săptămînă din Player Appreciation Month nu puteam intra în tancuri pentru că jocul se bloca. Pînă să opresc procesul din Task Manager, PC-ul îmi era îngenuncheat.

               Cînd Battlefield 4 funcţionează, este un joc superb. Spectacolul, în special cu 64 de jucători, este inegalabil. La capitolul gunplay este probabil cel mai bun din serie – în orice caz la ani-lumină de BF3 şi Bad Company 2. Performanţa este surprinzător de bună avînd în vedere fidelitatea grafică şi sistemul de distrugere.

               După Battlefield 3 nu mă aşteptam la mare lucru din partea acestei serii. Am fost însă plăcut surprins de versiunea beta. Mă aşteptam la o lansare catastrofală – şi într-adevăr, aşa a fost. Pentru cîteva zile, jumătate din server pierdea conexiunea atunci cînd cădea blocul din Siege of Shanghai. Problemă inexistentă în beta… Nu mă aşteptam însă ca trei luni mai tîrziu să îmi crape jocul de fiecare dată cînd încerc să intru în tanc! Mă simt de parcă joc un alpha. Categoria Early Access de pe Steam conţine titluri într-o stare mai bună decît Battlefield 4 la ora actuală.

               Nu pot să nu mă gîndesc la o altă lansare eşuată, Final Fantasy XIV. În acel caz, jocul a fost reparat iar la ora actuală este un MMO decent. Este greu de crezut că un shooter cu 14 hărţi este mai greu de fixat, în special de tehnicieni atît de talentaţi ca DICE. Întrebarea este dacă chiar au de gînd să facă asta. Dacă zvonurile sunt adevărate, anul acesta vom avea parte de un nou spin-off Battlefield. Probabil în 2015 se va lansa Battlefield 5.  Oare este rentabil pentru EA şi DICE să se concentreze în continuare asupra lui Battlefield 4? Să nu uităm că DICE are în calendar Mirror’s Edge şi Battlefront 3, plus suportul pentru Frostbite 3, motor folosit de toate echipele interne EA.

               Logic ar fi ca reputaţia EA, DICE şi Battlefield să fie în groapă după circoteca organizată în ultimele luni. Dar să fim serioşi: cînd următorul joc din serie va promite un spectacol şi mai uluitor, vom fi din nou cu toţii acolo din primul weekend. Cît timp nu există o alternativă pentru Battlefield, EA şi DICE vor putea să sară peste controlul de calitate şi să ne vîndă în continuare jocuri neterminate.

About Vlad B.